‘Ni ligger på en gång’

Läste om 4 misstag som vi singlar gör på relationsexperten Jaqueline Joo och ett av dom var: ”Ni ligger på en gång”.
Ja, där här vi det. Som jag undrat och frågat om och trott på!

Såhär skriver hon:
”Ja, det finns absolut en hel del kärlekspar som träffats och blivit ihop – trots att de gått hem och legat första kvällen (en av mina bästa vänner tillexempel!). Men krasst sett så är det inte det vanligaste. För många är sex bara sex, och kärlek något helt annat. Så vill du ha en relation är det alltid bra att inte göra allt roligt på en gång – och riskera att du eller han tröttnar på 24h. För var är spänningen i det hela då?”

Jag håller med. Det finns säkert tusentals par som har gjort på detta sätt – träffats och legat och sen faktiskt blivit ett par. Men för mig har det minsann aldrig funkat!
Jag tror att, även om man kan ligga första kvällen och ändå bli tillsammans, det bästa är att dejta någon ett par gånger innan man ligger. För inte bara vet man lite mer säkert att personen i fråga gillar en så pass mycket att han/hon kan vänta med sex (även om det kanske visar sig att personen bara vill ligga sen, men det kan ju bero på annat), det blir ju också mer spännande och förväntansfullt. När man gillar någon och inte kan låta bli att ta på varandra, och sen bara hålla ut och när man väl ligger är det AMAZING.

Jag är en dålig preacher. Jag gör nämligen själv inte som jag tror och tycker. Jag har legat första kvällen många gånger, och jag ångrar mig alltid efteråt. Inte för själva ligget, utan för att jag vet att det kunde blivit något helt annat! Så från och med nu är det jag som väntar med sex. Och förmodligen kanske man upptäcker att det är många som bara är ute efter sexet och inte hör av sig igen om man inte släpper till. Good to know, har man legat så känns det ju jobbigare.

I’ll let you know 😉

Lämna en kommentar